یزدفردا:قاچاق فیلم های روی پرده سینما، این هنر هفتم را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است . این در حالی است که حتی طی چند سال گذشته علرغم تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق فیلم این پدیده شوم قاچاق فرهنگی ضربات مهلکی را روز به روز به صنعت سینما وارد ساخته است. حال به نظر می رسد که روند مصوبات اجرایی این ستاد اگر عملیاتی تر وارد صنعت فرهنگ کشور نشود آینده تاریکتر در انتظار سینماهای کشور خواهد بود.

به اعتقاد نگارنده، وضعیت نابسامان قاچاق فرهنگی جدااز مسئله ای که مورد اشاره قرار گرفت، در حالی جولانگاه دستفروشان خیابانی شده که آسیب شناسی جدی درخصوص قاچاق فیلم صورت نگرفته است .دلسوزی های زیادی از سوی صاحبنظران بیان شده ولی این دلسوزی ها به خاطر عدم کاربردی بودن فعالیت های اجرایی و حتی می توان گفت به خاطر عدم نظارت دقیق باعث شده روند قاچاق فیلم های روی پرده سینما رو به جلوتر به فعالیت خود ادامه دهد.


حال آنکه درآمد مکفی این قاچاق شوم باعث شده قاچاقچیان نیز حرفه ای تر وارد عمل شوند به طوری که این روزها حتی با استفاده از کانال های ماهواره ای این کار ضد فرهنگی برای آنها راحتر در مسیر خود قرار گرفته است .

بنابر این پرده سینما اگرچه هنوز دغدغه هر دوطرف مسئولان و قاچاقچیان است ولی از سوی دیگرقضیه قاچاق تکثیر فیلم کاناهای ماهواره ای نیز باعث شده در آنسوی دیگر هنر هفتم را به روزهای سخت خود نزدیکتر نماید و به مشکل عدیده قاچاق فرهنگی بیافزاید . چاره اندیشی ، حرفه ای تر عمل نمودن، استفاده از نظرات کارشناسی و وحدت رویه می تواند این نگرانی را حداقل از ذهن صاحبان هنر هفتم کاهش دهد


                                                                                                                                       

 یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا